Miłość i zdrada | Błąd
Temat: Od pani dr Langer [ważne !] ...uczeń powinien:
A. zapamiętać
B. rozumieć
II. Na poziomie umiejętności uczeń powinien umieć:
A. w sytuacjach typowych:
B. w sytuacjach problemowych:
6. Formy pracy:
7. Pomoce dydaktyczne:
8. Plan lekcji (kolejne części zajęć i przewidywany budżet czasu):
Ogniwa lekcji Tok zajęć w zarysie Czas Metody Pomoce dydaktyczne
Część organizacyjna
Część
zasadnicza
Podsumowanie lekcji
9. Przebieg lekcji:
10. Temat pracy domowej:
Notatka pohospitacyjna lekcji bibliotecznej (wzór)
1. Imię i nazwisko sporządzającego notatkę
2. Imię i nazwisko osoby hospitowanej
3. Przedmiot
4. Temat lekcji
5. Klasa
6. Szkoła
7. Analiza przebiegu lekcji:
a) Sformułowanie i sposób podania celów lekcji. Stopień ich realizacji w toku lekcji.
b) Dobór i wartość dydaktyczno-wychowawcza zastosowanych... Źródło: bibliomaniak.fora.pl/a/a,100.html
Temat: hospitacje Na zajęcia z dr Łatą musimy odwiedzić trzy szkoły:
1. szkoła publiczna (podstawówka ale klasy 4-6, gimnazjum lub liceum)
2. szkoła specjalna
3. szkoła integracyjna
W każdej z nich hospitujemy po 1 lekcji. Sprawozdanie musi zawierać: adres szkoły i nazwę, datę, klasę, nazwisko nauczyciela prowadzącego,temat zajęć, cele zajęć ( zapytać nauczyciela) i przebieg lekcji
Jeżeli na jednej lekcji hospitujesz z grupą osób możecie oddać wspólne sprawozdanie z wymienionymi nazwiskami. Źródło: forumppiw.fora.pl/a/a,173.html
Temat: Wyniki wizytacji Data: 03.09.
Przedmiot: SMOKOLOGIA
Wizytowany nauczyciel: Gerda Potter
Podręcznik: BRAK (!) Przebieg lekcji:
a) NIE
b) raczej tak
c) NIE
d) TAK
e) NIE
f) NIE PODAł WCALE
g) NIE
h) NIE
Ocena:6/10
Inkwizytor, wizytujący lekcje:
Remus Johnson Źródło: amhg.fora.pl/a/a,77.html
Temat: Pierwszy scenariusz lekcji :) ...zdań do analizy w domu.
Bibliografia:
Wypowiedzenia, które uczniowie zanalizują w domu, zaczerpnęłam z książki:
S. Dubisz, M. Nagajowa, J. Puzynina: Język i my. Podręcznik do języka polskiego dla klasy pierwszej szkół średnich. Wydanie dwunaste. Warszawa 1998, s. 59.
Korzystałam również z książki:
K. Gierymski: Gramatyka na bardzo dobry. Książka pomocnicza do nauki gramatyki języka polskiego. Warszawa 1994, s. 38-62. Przebieg lekcji:
I Ogniwo wstępne:
-Przywitanie, przypomnienie najważniejszych wiadomości o wypowiedzeniu złożonym ( ok. 3 minut)
-Podanie tematu lekcji oraz jej celu (ok. 1 minuty)
II Ogniwo centralne:
- Podział klasy na pięć grup, przydzielenie zadań- ćwiczenie nr 1 (ok. 2 minut)
ĆWICZENIE PIERWSZE:
GRUPA I
Z rozsypanki wyrazowej utwórz wypowiedzenie wielokrotnie złożone. Dokonaj jego analizy i sporządź... Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=308
Temat: Taki mały, taki duży może indoktrynowany być!
Katecheza i opary szkolnego ABSURDU ! ...głupot w tych konspektach, tak, aby lekcje były bardziej pedagogiczne. Wiem bo miałem nieprzyjemność kilka konspektów już napisać, dramat. Nam kiedyś powiedzieli, żeby na lekcje mechaniki przchodzić z gitarą i śpiewać uczniom o "pięknych kołach zębatych". Napisz to w konspekcie i pomyśl jak to będze brzmiało. Ogólnie według zasad pedagogiki każda lekcja to pożądne pranie mózgu. I jeszcze jedno -konspekt a prawdziwy przebieg lekcji często srodze się rozmijają. Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=76253
Temat: "Rodzynki, czyli najlepsze powiedzeniaa naszych Psorów& Jako jeden WIEEEEEELKI rodzynek, właściwie to bakalię albo coś innego, proponuje wpisać przebieg lekcji PO w grupie nr 2.
Oto jeden z lepszych gagów:
Kasia-O jeju, jeju, jak to możliwe że za jedny razem litr krwi się wyleje?
Ja-No jak Cię ktos mieczem ciachnie.
P. Bukowska-Kamilku, nie oglądaj tylu filmów
Piszczie wszystko co pamiętacie z tej lekcji, trzeba to zachować. Źródło: lo12.wroclaw.pl/viewtopic.php?t=1022
Temat: Metodyka - zagadnienia egzaminacyjne ...wg tematów lekcji, co i jak wymagać) 3.jednostkowe-plan. metodyczne (projekt przebiegu lekcji, co uczniowie maja osiągnąć)
15. Opisz dokładnie co powinien zawierać konspekt i plan lekcji.
Konspekt lekcji zawiera: 1)informacje wstępne(data, klasa, przedmiot, czas trwania lekcji); 2)temat lekcji; 3)cele lekcji(poznawczy, kształcący i wychowawczy); 4)plan lekcji(kolejne zagadnienia części lekcji i czas ich realizacji); 5)tok lekcji( przebieg lekcji i jej struktura); 6)czynności nauczyciela(pytania, pokazy, ćwiczenia, co podyktować uczniom do zeszytów); 7)czynności uczniów(udział w realizacji lekcji, wykonywanie ćwiczeń, odpowiedzi uczniów); 8)kolejność czynności nauczyciela i uczniów; 9)metody pracy nauczyciela i uczniów; 10)środki dydaktyczne(pomoce do nauczania), 11)treści zadania domowego, 12)komentarze i oceny.
16. Co określają... Źródło: kornelia.xaa.pl/viewtopic.php?t=6876
Temat: Rekordowa lekcja 69 godzin ! ...Najdłuższa lekcja świata trwała 69 godzin – trzy godziny dłużej niż wynosił poprzedni rekord Guinessa ustanowiony przez młodzież z Pyskowic i czternaście godzin więcej od rekordu uczniów z Australii.
Uczniowie i ich nauczyciel polskiego spędzili w klasie trzy dni i trzy noce. Po każdych ośmiu godzinach mieli prawo do piętnastu minut przerwy, podczas których mogli coś zjeść, pójść do toalety, umyć się czy odpocząć. Przebieg lekcji zapisywały kamery. Nie wiadomo, kiedy rekord zostanie zatwierdzony – może to potrwać nawet pół roku. Źródło: forumgniezno.pl/viewtopic.php?t=4524
Temat: Wyniki wizytacji Tutaj będą zamieszczone wyniki wizytacji. Mam nadzieje, że w roku szkolnym sierpień - grudzień będzie ich więcej niż w poprzednim.
Schemat wizytacji:
Data:
Przedmiot:
Wizytowany nauczyciel:
Podręcznik: Przebieg lekcji:
a) czy lekcja rozpoczęła się punktualnie?
czy profesor potrafił zapanowac nad studentami?
c) czy profesor nie faworyzował wybranych uczniów?
d) czy profesor przestrzegał systemu oceniania?
e) czy profesor nie złamał żadnego z punktów regulaminu?
f) czy profesor wpisał temat w okienko komenda /topic? Czy podał jednorazowo?
g) czy lekcja skończyła się punktualnie?
h) czy profesor posiada... Źródło: amhg.fora.pl/a/a,77.html
Temat: jaka jest twoja szkoła??? no coz... moi II LO-wiacy... macie racje.. ale nic i musze to podkreslic, NIC NIE PRZEBIJE PANI PROF.(boze jaka ona tam profesor.. ja bym jej magistra nawet nie dala) SLęZAK-BUS! no to juz jest takie przegiecie ze ja cie nie piernicze. ten poziom ktory ona prezentuje to jest ponizej poziomu gimnazjum... opowiem wam pewna historie...(a historyczka tez jest nie zla.. ale o tym pozniej)
temat lekcji:"Oda do radosci" przebieg lekcji:
no to kasiu przecyztaj na glos...
[kasia czyta]
dobrze. a wiec o czym jest mowa w pierwszej zwrotce?
[ktos tam z konca]o RADOSCI!
no wlasnie! dobrze! a w drugiej
[znow koniec] o radosci!
swietnie!
a w 3?
o milosci!
(i tak do konca zwrotek powtarzalo sie radosc milosc i przyjazn. raz z ust BUSA wydarlo sie :"nie wlasnie!" ale niestety nikt jej nie sluchal.)
skonczyly sie zwrotki, tak wiec nasza panie (niby)prof.... Źródło: xl-szczep.fc.pl/forum/viewtopic.php?t=196
Temat: Poznajemy zawody - policjant i prawnik ...zawodów.
W przygotowywanych prezentacjach należało uwzględnić:
-predyspozycje do wykonywania zawodu,
-dalszą drogę kształcenia prowadzącą do zdobycia zawodu,
-przedmioty nauczania, na które należy zwrócić szczególną uwagę,
-umiejętności, jakie trzeba zdobyć i rozwijać,
-rodzaj i charakter wykonywanej w danym zawodzie pracy.
Uczniowie przygotowali również materiały na klasową gazetkę zawodoznawczą. Przebieg lekcji:
1.Prezentacja zawodu policjanta:
-referat wprowadzający,
-uzupełnienie przedstawionych w referacie informacji przez członków zespołu.
2.Prezentacja zawodu prawnika:
-referat wprowadzający,
-uzupełnienie przedstawionych w referacie informacji przez członków zespołu.
3.Podsumowanie i ocena pracy zespołów.
4.Podjęcie decyzji dotyczącej kolejnych prezentacji zawodów.... Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=624
Temat: dyscyplina w klasie Temat: Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem proporcji . Przebieg lekcji:
1. Sprawdzenie listy obecności
2. Sprawdzenie pracy domowej
3. Krótkie przypomnienie z lekcji poprzedniej
(Klasa liczy 27 osób. 3 osoby zachorowały, a 6 osób z pojechało na wymianę do Niemiec. Jaki procent całej klasy stanowią osoby nieobecne.)
4. Podanie tematu lekcji
5. Rozdanie prac do samodzielnego rozwiązania
Czas 25 min
6. Omówienie kart prac
7. Praca domowa
Zad. 13 str. 40
Zad. 9 str. 39... Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=115
Temat: [Ebook] Harry Potter i Zakon Feniksa ...Hagrid wytrzeszczył na nią oczy, najwyraźniej nie rozumiejąc, dlaczego profesor Umbridge zachowuje się tak, jakby nie rozumiał po angielsku. Hermiona miała już łzy wściekłości w oczach.
- Ty wiedźmo, ty zła wiedźmo! - wyszeptała, gdy Umbridge podeszła do Pansy Parkinson. - Wiem, o co ci chodzi, ty okropna, pokręcona, fałszywa...
- Eee... no więc... w każdym razie - powiedział Hagrid, starając się rozpaczliwie odzyskać wpływ na przebieg lekcji - no więc... takie testrale. Z nimi to jest tak, że kupa z nich dobrego...
- Czy uważasz - Umbridge zwróciła się głośno do Pansy Parkinson - że profesor Hagrid mówi językiem dla ciebie zrozumiałym?
Pansy też miała łzy w oczach, ale w przeciwieństwie do Hermiony nie ze złości, tylko ze śmiechu. Jej odpowiedź nie była zbyt spójna, bo przez cały czas usiłowała powstrzymać chichot.
- Nie... bo... no... mówi,... Źródło: potter.fora.pl/a/a,486.html
Temat: Poznajemy różne rodzaje kątów ...2.Porównują kąty poprzez nakładanie na siebie szablonów lub mierzenie;
3.Rozpoznają kąty ostre, rozwarte, półpełne i pełne oraz mierzą je;
4.Prawidłowo posługują się językiem matematycznym.
Metody: opowiadanie, praktyczne działanie uczniów.
Formy pracy: praca zbiorowa jednolita i praca indywidualna zróżnicowana.
Typ lekcji: wprowadzający
Pomoce: szablony kątów, kątomierz, ekierka, linijka. Przebieg lekcji:
1.Sprawdzenie pracy domowej /uczniowie mieli za zadanie narysować kąt prosty oraz dwa kąty od niego większe i dwa mniejsze/.
2.Wprowadzenie do tematu lekcji /przypomnienie sposobu rysowania i mierzenia kątów/.
3.Wprowadzenie pojęcia kąta ostrego i kąta rozwartego, rozpoznawanie tych kątów spośród podanych szablonów oraz ich zmierzenie.
4.Wprowadzenie pojęcia kąta pełnego i kąta półpełnego,... Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=623
Temat: karta obserwacji lekcji ...właściwy element):
1. Wykorzystanie czasu na lekcji.
2. Środki dydaktyczne stosowane na lekcji.
3. Zajęcia pozalekcyjne sprzyjające rozwojowi zainteresowań uczniów.
4. Sposób prowadzenia zebrań i spotkań z rodzicami.
5. Zasady stosowania ZWO na lekcji.
6. Indywidualizacja zajęć dla uczniów z trudnościami w nauce.
7. Indywidualizacja zajęć dla uczniów zdolnych.
8. Lekcje podsumowujące i sprawdzające wiedzę ucznia. Przebieg lekcji, spotkania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na element
obserwacji:
Uwagi i spostrzeżenia, które warto wykorzystać we własnej pracy
dydaktycznej i wychowawczej:
............................................................................................................................................... Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1751
Temat: ONMS Lekcja 2 23.02.2008
Temat: Ćwiczenia w klasyfikowaniu i systematykowaniu zwierząt - sprawdzian.
Lista:
Lilith Clear S Przebieg lekcji: Było krótkie powtórzenie i potem był sprawdzian.
Praca domowa: Przeczytać Klasa I Temat 3. Źródło: anmh.ok1.pl/viewtopic.php?t=70
Temat: Pedagogika ...(uzewnętrznienie rozwiązania).
10. Szacowanie trafności rozw. - na ile trafnie odpowiada na pytanie i rozwiązuje problem. Jeśli rozw. nie zadowala, czynności z poprzednich etapów są powtórnie analizowane i podjęta decyzja, co robić, żeby poprawić rozw.
Ważne jest, aby uczeń swobodnie przechodził od jednego etapu do następnego oraz by zbyt daleko nie podążał w swoich rozważaniach w niewłaściwym kierunku. Przebieg lekcji problemowej, jej etapy:
1. Przygotowanie uczniów do odczucia trudności i jej określenia. Uzupełnienie wiedzy, nawiązanie do wiedzy posiadanej.
2. Umożliwienie uczniom uświadomienia sobie trudności- sytuacji problemowej. odniesienie jej do całości materiału nauczania.
Wzbudzenie chęci do pracy nad materiałem.
3. Przeprowadzenie analizy trudności aż do sformułowania problemu.
4. Zarysowanie... Źródło: filologiapolskakalisz.fora.pl/a/a,91.html
Temat: XVI Ogólnopolska Olimpiada Promocji Zdrowego Stylu Życia PCK Kurcze jutro pisze etap rejonowy
Zrobiłam krótką kronikę w której zamieściłam krótki opis i parę fotek oprócz tego dołączyłam prezentacje multimedialną, przebieg lekcji wychowawczych i ankietę boje się że to bedzie miało lub bedzie czegoś brakować poza tym mam opanowana wiedzę na temat zdrowego żywienia lecz czuje sie jak by ta wiedza uciekała Może wie ktoś czego mniej wiecej można sie spodziewać na etapie rejonowym nie prosze o konkretne pytania ale jakieś wymyślone które mogły by się pojawiś.. i oczywiście prosze trzymajcie kciuki, włożyłam w to całe swoje serce wiec mam nadzieje że... Źródło: pck.pl/forum/viewtopic.php?t=931
Temat: Ciężka praca nauczyciela ...i bardzo szanuje.
Natomiast, nie zgadzam sie ze zdaniem "Gdzie ambicja? Nie myślę o chorym wyścigu szczurów! Satysfakcja, że coś poznałem, mogę wykazać się erudycją i inteligencją." Zdobywam wiedze na temat, ktory mnie interesuje, ktory chce poznawac i zaglebiac. Nie robie tak ze wszystkimi przedmiotami, poniewac nie wszystko mnie interesuje! KAZDY nauczyciel chcialby dyskutować z uczniami, ktorzy z zainteresowaniem sledziliby przebieg lekcji. Lecz czy uczniowie musza sie interesowac KAZDYM przedmiotem? NIE! A niestety KAZDY nauczyciel wymaga od nas wiedzy absolutnej o KAZDYM przedmiocie... I niestety to jest nierealne.
Uczniowie tez nie maja wyboru: musza sie uczyc wszystkich przedmiotow a nie tylko tych ktore ich interesuja. Nie maja tez wyboru nauczyciela- niestety czesto trafia sie osoba, ktora jedynie "odbebnia" lekcje i nic na to nie mozemy poradzic.... Źródło: forum.stentor.pl/viewtopic.php?t=30
Temat: ONMS Lekcja 3 25.02.2003
Temat: Hipogryf - naszym bliskim znajomym?
Lista:
Lilith Clear S
Alex Roberts R
Kalisto Clear S Przebieg lekcji:Cały czas zadawałem pytania do tematu.
Praca domowa:Opisz u hipogryfa: wygląd, zachowanie i pożywienie. Wysłać do piątku na gg: 8662514 lub mail przemek22@poczta.onet.eu Źródło: anmh.ok1.pl/viewtopic.php?t=70
Temat: ONMS Lekcja 1 22.02.2008
Temat: Przykłady podziału stworzeń magicznych, czyli systematyka i klasyfikacja.
Lista:
Ayumi Hamasaki R
Lilith Clear S Przebieg lekcji: Ćwiczyliśmy do sprawdzianu. Lekcja przebiegała bez zakłóceń.
Praca domowa: Nauczyć sie do sprawdzianu. Źródło: anmh.ok1.pl/viewtopic.php?t=70
Temat: Konspekty Tytuł i rodzaj lekcji/zajęć
Cele (albo ogólne, albo ogólne i szczegółowe) Przebieg lekcji/zajęć
W jaki sposób ma być opisany Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1269
Temat: Lekcja 1 Alven oglądał to z zapałem, chociaż sam do końca nie wiedział, co było w tym takiego fajnego. Po prostu rzucali na siebie zaklęcia, to normalne!
Ale jednak coś w tym było i Alven z narastającą ciekawością oglądał przebieg lekcji.
Nauczyciel natomiast zyskiwał coraz większy szacunek, chociaż tak naprawdę jemu też wytrącono różdżkę z dłoni.
Co z tego, skoro cała lekcja była naprawdę świetna? Puchon zaczął się zastanawiać, czy profesor weźmie kogoś na środek i czy będą walczyć. Byłoby super spróbować!
Czekał, co będzie dalej. I tak więcej zrobić nie mógł. Źródło: hogwartgame.nmj.pl/viewtopic.php?t=213
Temat: NAUCZYCIELU - USZANUJ TAJEMNICĘ KORESPONDENCJI! KOMÓRKI!!!! Mi osobiście średnio podoba się ta akcja ... Uważam , że uczeń ma prawo nosić komórke , tam gdzie chce , ale przeszkadzanie w lekcji rzeczywiscie bywa denerwujące . U nas został wprowadzony zakaz wyjmowania komórek nawet na przerwie - z tym sie nie zgadzam , komróka jest źródłem pomocy w razie wypadku , kataklizmu ( ) etc. Mamy rózniweż prawo nagrywać przebieg lekcji , a nauczyciel nie moze przeglądać zawartości komóki . Ale jeśli uczeń bez przerwy bawi się komórką oczywiscie zabranie telefonu jest słuszne . Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=2130
Temat: Konspekty Marku, to co opisujesz to raczej szczegółowy scenariusz, a nie konspekt. Nie istnieje jednolita forma konspektu, z reguły pisze się to, co istotne na takim planie lekcji:
Tytuł i rodzaj lekcji/zajęć
Cele (albo ogólne, albo ogólne i szczegółowe) Przebieg lekcji/zajęć
Konspekt ma dać obraz tego, co będzie się działo i po co to robimy. Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1269
Temat: Lekcja pierwsza eliksirów Siedząca w kącie i obserowała przebieg lekcji. Była wdzięczna dyrektorowi, że dziś nie męczy jej pytaniami, a że jego uwaga skupiła się na paniczu Gainsborough...
Posłała mu trochę złośliwy uśmiech, bawiąc się kosmykiem ciemnych włosów. Źródło: hogwartchronicles.fora.pl/a/a,337.html
Temat: Taki mały, taki duży może indoktrynowany być!
Katecheza i opary szkolnego ABSURDU ! ...CZAS
45 min
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
Duże arkusze papieru, pisaki, taśma lub płyta z nagraniem spokojnej muzyki, arkusz ewaluacyjny, kolorowe "cenki".
Jak na razie WPORZO tylko czemu niedokształcone ZERO katechetyczne ma się bawić w dziecięcego psychologa?? No ale nic... lećmy dalej... apropo co to są te kolorowe "cenki" ? :hmm:
Ale dalej jest wesoło już... a więc zaczynamy kabarecik lekcyjny :lol2:
Strona 2 PRZEBIEG LEKCJI
1. Uczniowie sami dokonują podziału na grupy. Można zasugerować,
aby w zespołach znalazły się osoby, które mało się znają.
2. Wyjaśnienie ćwiczenia - cel powinien pozostać niespodzianką, którą uczniowie odkrywać będą podczas pracy.
3. Każda grupa maluje na swoim arkuszu papieru kwiatek (tyle płatków ilu członków grupy, środkowe kółko takiej samej wielkości jak płatki). Każdy uczestnik podpisuje... Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=76253
Temat: Jak pracować z taką klasą? Witam, mam pewien problem. Jestem nauczycielką dopiero 2 miesiące i brak mi doświadczenia, a już na pewno doświadczenia do pracy z młodzieżą w gimnazjum przysposabiającym.
Postaram się teraz krótko opisać przebieg lekcji i moje problemy, proszę o pomoc, rady, o analizę.
klasa. x.
Wchodzą do klasy od samego początku krzycząc i przeklinając. W zasadzie przeklinają, hałasują i słuchają muzyki 45 minut. Niejednokrotnie są spóźnienia. Uczniowie nie mają podręczników (bo w tej szkole się tego nie wymaga), ani zeszytów- bo im się nie chce. Notować im się nie chce. Zero reakcji na moje słowa. Owszem w każdej klasie jest 2-3 którzy notują,... Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=6030
Temat: Wyjść poza koło przemocy ...wierzyć), że robi to dla swojego lub czyjegoś dobra. Patrząc z boku, widzimy jednak, że bite dziecko nie wygląda na uszczęśliwione, nie ono też jest inicjatorem tego, co się dzieje.
W myślach często uzależniamy własny dobrostan od postępowania innych osób. To prostsze niż odpowiadanie za siebie lub przyznanie, że nie mamy wpływu na to, co się w danej chwili dzieje. Szczególnie trudno bywa wtedy, gdy czujemy się odpowiedzialni na przykład za przebieg lekcji czy za sukcesy naszego dziecka. Miło jest poczuć się przez chwilę wartościowym człowiekiem, dobrym ojcem, dobrą matką czy dobrym nauczycielem, kiedy widzimy, że nasz podopieczny odnosi sukcesy. Przyjemnie jest wiedzieć, że pomogliśmy, a nie przeszkodziliśmy dziecku w osiągnięciu czegoś, co dla nas samych było ważne. Problem w tym, by ono jeszcze chciało tego samego. Czy dziecko potrzebuje być bite? Nie. Czy chce, by na... Źródło: alkoholizm.jawnet.pl/viewtopic.php?t=1532
Temat: Sala dobrych manier. - Nawet bardziej niż dziwna. Ale nie nam ustalać harmonogram czy przebieg lekcji... - podjął konwersację, tak, że wyglądała na całkiem naturalną w obecnej sytuacji. - Swoją drogą, widzę, że dostałaś całkiem smaczne "danie" - uśmiechnął się do niej.
- No cóż, jeśli chodzi o jedzenie rękoma, to nie widzę tutaj miseczki z wodą z odrobiną soku z cytryny, co jednoznacznie określa, że nie jest mile widziane dotykanie jedzenia rękoma - powiedział do nauczyciela. - A poza tym, to, że... Źródło: hogwartgame.nmj.pl/viewtopic.php?t=203
Temat: Konspekty W jaki sposób ma być opisany przebieg lekcji? Ogólnie czy w przedziałach czasowych?
Ja muszę pisać w przedziałach czasowych Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1269
Temat: Konspekty Witam!
Moje pytanie dotyczy konspektów z lekcji, dokładniej formy w jakiej mają być pisane. Czy istnieją wymagania dotyczące formy konspektów?
Na studiach uczono mnie jak ma wyglądać konspekt z lekcji. Owa forma zajmowała 3 strony A4. Zacząłem więc pisać konspekty tak jak mnie uczono na studiach. Jednak muszę przyznać że zajmuje to bardzo dużo czasu, w sumie muszę opisać przebieg lekcji, minuta po minucie. Niestety ale jest to bardzo pracochłonne
Czy muszę opisywać całą lekcję? Mojego kolegi konspekty zajmują zaledwie 1 stronę A4. Pytanie teraz, czy oby to nie za mało?
Dyrekcja nie udzieliła jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie, powiedziano mi tylko tyle że zależy to ode mnie jaką formę konspektów przyjmę. Jestem w rozterce, obawiam się że konspekty będą wpływały na egzamin który czeka mnie... Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1269
Temat: hospitacje nauczyciela stazysty Jak hospitowałaś lekcję, to robisz protokół z hospitacji i powinnaś też mieć konspekt (od nauczyciela prowadzącego tą lekcje). Piszesz, co to za klasa, jaki temat, jakie były cele lekcji, zrób sobie tabele i podziel na czynności nauczyciela, czynności ucznia, bądź w punktach opisz przebieg lekcji (konkrety) Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=4732
Temat: Wyniki wizytacji Data: 27.08
Przedmiot: ONMS kl. 1
Wizytowany nauczyciel: prof. Olivia Simon
Podręcznik: www.onms-klasa1.blog.onet.pl Przebieg lekcji:
a) Lekcja rozpoczęła się o 19: 12, a powinna o 19:10.
b )Profesor nie bardzo mogl zapanowac nad uczniami. Na lekcji panował chaos. Jeden z uczniow, Crum, zachowywal sie oburzająco.
c) Nie
d) Tak
e) Nie
f) Profesor wpisał temat w okienko
g)Lekcja skonczyla sie 2 min po czasie
h) Tak
Ocena: 8/10
Inkwizytor, wizytujący lekcje: Mia Weasley Źródło: amhg.fora.pl/a/a,77.html
Temat: "Przepaść" T. Różewicza ...przeczytanego tekstu poetyckiego;
->wskazać w wierszu przenośnie;
->nazwać uczucia i emocje ukazane w utworze;
->odwoływać się do odpowiednich cytatów.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- wiersz Przepaść Tadeusza Różewicza
- plakat przedstawiający postać babci
FORMY PRACY : zbiorowa, indywidualna
METODY PRACY: metoda podająca z elementami metody problemowej
( pogadanka, praca z tekstem, burza mózgów ) PRZEBIEG LEKCJI
OGNIWO WSTĘPNE
1. Powitanie.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Podanie i zapisanie tematu lekcji.
OGNIWO WŁAŚCIWE
1. Prowadząca zadaje pytania prowokujące do swobodnych odpowiedzi uczniów:
- kto z was ma babcię?
- jak opiekujesz się babcią?
- kto z was pomógł kiedyś obcej babci?
Uczniowie odpowiadają; wywiązuje się dyskusja na temat zachowywania się względem osób starszych; uwzględnienie... Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=619
Temat: Mugoloznastwo Lekcja 2
10.03.2008r.
Temat : Mugolskie przedmioty i ich przeznaczenie
Na lekcji obecni byli:
-Alastor Moody – Gryffindor
-Sophie Black – Gryffindor
-Ginny Stanley – Ravenclaw
-Katie Broomstick - Ravenclaw
-Natasha Collins – Ravenclaw
-Vincent Bulstrode – Slytherin
Oraz przez chwilę Anna Fox - Huffelpuff. Przebieg lekcji:
Uczniowie zapoznali się z rozdziałem z podręcznika, a potem odpowiadali na pytania z zadanego zakresu.
Praca Domowa
Przeczytać 2 rozdział z podręcznika
Punktacja:
Notatkę sporządziła Ginny Stanley z Ravenlawu. W nagrodę otrzymuje plusa za aktywność.
~ Gryffindor (18 pkt.)
-Alastor Moody +9 pkt.
-Sophie Black +9 pkt.
~ Ravenclaw (+25 pkt.)
-Ginny Stanley +9 pkt.
-Katie... Źródło: amhg.fora.pl/a/a,5.html
Temat: ONMS Lekcja 4 1.03.2008
Temat: Kroguchan miłym stworzeniem, czy okrutną bestią?
Lista:
Rita Lengue
Katy Black
Riku Harada Przebieg lekcji: Uczniowie pisali zaległy sprawdzian. Potem zadawałem pytania.
Praca domowa: Dla chętnych, opisać kroguchana. Wysłać na gg:8662514 lub przemek22@poczta.onet.eu Źródło: anmh.ok1.pl/viewtopic.php?t=70
Temat: Bajki :D ...i ogłoszenia), rozmowa nauczyciela z uczniami w trakcie prezentowania wyników pracy.
Środki dydaktyczne:
Bajki Mickiewicza Zając i żaba oraz Żona uparta zamieszczone w podręczniku autorstwa Witolda Bobińskiego Świat w słowach i obrazach 2. Podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego dla klasy pierwszej gimnazjum. Warszawa 2002, s. 51-52, zestawy zadań przygotowane przez nauczyciela dla poszczególnych grup. Przebieg lekcji:
I Ogniwo wstępne:
-Przywitanie, nawiązanie do omawianych bajek Krasickiego. (ok. 5 minut)
-Podanie tematu lekcji oraz jej celu. (ok.2 minut)
II Ogniwo centralne:
-Głośna lektura bajki Zając i żaba ( ok. 3 minut)
-Treść bajki, bohaterowie, morał-zapis propozycji w tabeli (ok. 5 minut)
Jakie zdarzenia zostały przedstawione w bajce? Kto występuje w utworze? Odnajdziemy morał? Jest podany wprost?... Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=581
Temat: ONMS Lekcja 5 8.03.2008
Temat: Bahanka, a elf.
Lista:
Lilith Clear S
Tomaslov R Przebieg lekcji: Uczniowie czytali temat, potem były pytania i notatka z lekcji.
Praca domowa: Napisz notatkę o bahance lub elfie, porównaj te dwa stworzenia ze sobą, wysłać na gg: 8662514 lub przemek22@poczta.onet.eu. Na następną lekcje nauczyć sie z podręcznika tematów 1-5 (klasa I), będziecie odpowiadać. Źródło: anmh.ok1.pl/viewtopic.php?t=70
Temat: Hailie ma na imię i w akademiku pomieszka przez chwilę [Z] ...wrednym i niemiłym człowiekiem.
- To… - namyślił się – Jest eksponat 1408 i obiecuję panu, że do zajęć w prosektorium będzie martwa, podobnie zresztą jak jej matka – uśmiechnął się. W tym czasie mała zaczęła uważnie rozglądać się po ogromny pomieszczeniu z niezliczoną ilością krzesełek i biurek.
- Wujek Jimmy! – krzyknęła i pomknęła w kierunku Wilsona.
- Zdajesz sobie sprawę, że zakłócasz przebieg lekcji?! – zaczął się denerwować – Wyjdź!
- Ale ona nie będzie przeszkadzać – nie miał zamiaru dać za wygraną – Ręczę za nią.
- Panie profesorze, ale oni nie będą nam przeszkadzać! – grono miłośników Hailie, oczywiście na czele z Wilsonem, postanowiło wstawić się za tą dwójką.
- W porządku – przecież nie mógł pozwolić, aby wszyscy (czy ja wspominałam, że ta mała... Źródło: housemd.fora.pl/a/a,7242.html
Temat: czy takie zachowanie jest dopuszczalne? ...W pierwszych klasach szkoły podstawowej (nauczanie wczesnoszkolne) wymaga się od dzieci w wieku 7-9 lat samooceny postępów w nauce, oceny swych rówieśników, a nawet oceny osobowości nauczyciela. Takie postępowanie jest idiotyzmem ze stanowiska psychologii rozwojowej, a w swoich skutkach zagraża zdrowiu psychicznemu dziecka. W ostatnich klasach szkoły podstawowej i w gimnazjum uczniowie współdecydują z nauczycielem, jaki ma być przebieg lekcji, czym mają się zajmować, decydują, kiedy ma być kontrola postępów, np. decydują, kiedy ma być pisemny sprawdzian (klasówka) i oceniają pracę nauczyciela. W gimnazjach podczas tzw zielonych szkół lub wycieczek krajoznawczych nauczyciele wspólnie z uczniami grają w karty, urządzają libacje alkoholowe w pokojach hotelowych, a język bogaty w wyrażenia rynsztokowe staje się także uwspólniony.
Uczniowie... Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=6002
Temat: dyscyplina w klasie ...mi dzisiaj pisać.
Mam jednak kilka pytań. W którym momencie tej konkretnej lekcji, której plan przedstawiłaś uczniowie najbardziej przeszkadzali? W jaki sposób sprawdzałaś obecność? Jak odbyło się sprawdzenie pracy domowej? W jaki sposób omawiano karty pracy? Czy wszyscy uczniowie rozwiązywali takie same zadania? Czy była to praca indywidualna, czy może zastosowałaś pracę w grupach?
Zanim będę mogła powiedzieć w jakim stopniu sam przebieg lekcji mógł mieć wpływ na zachowanie uczniów, chciałabym poznać odpowiedzi na te pytania. Muszę sobie tę lekcję wyobrazić i spojrzeć na nią z pozycji nauczyciela i z pozycji ucznia. Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=115
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plnvm.keep.pl
|