Mount Power przekładnia walcowa Strona Główna przyburcie prognozowy praca w MC
 

Miłość i zdrada | Błąd

Temat: Żubr i Tur
...była oddzielona ad silnika i podwieszona da ramy pojazdu. Biegi II, III, IV i V miały synchronizację, przy czym bieg czwarty wykonano jako bezpośredni. Przedni i tylny odcinek wału napędowego wyposażony zastał w dwa przeguby krzyżakowe z łożyskowaniem igiełkowym. W tylnym moście napędowym pojazdu zastosowano podwójną zespoloną przekładnię główną. Pierwszy stopień tworzyła przekładnia stożkowa o przełożeniu 2,57, drugi stopień przekładnia walcowa. Całkowite przełożenie przekładni głównej wynosiło 8,05. Przygotowano także przekładnie główne o innych wartościach przełożeń (7, 10 i 9, 15). Podłużnicowa rama samochodu A 80 była spawana. Sztywna oś przednia oraz tylny most zawieszone zostały na wzdłużnych półeliptycznych resorach piórowych. Zastosowano szprychowe, dzielone koła jezdne (typu Trilex) odlewane z żeliwa oraz ogumienie dętkowe o...
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=14245



Temat: blokada układu różnicowego
...Mechanizm jest napędzany podciśnieniem, i występował w 4runnerach z reduktorem planetarnym. Ze względu na konstrukcję reduktora tego typu możliwe jest załączanie napędu 4x4 w czasie jazdy nawet jeżeli przedni wał nie wiruje (bo półoś jest odpięta), ponieważ zastosowano tam synchronizatory w mechaniźmie załączania. W hilach ten typ reduktora występował dopiero po '96 roku, wcześniej jedynie w wersji z silnikiem V6. Przy reduktorze z przekładnią walcową, aby móc zapiąć 4x4 w czasie jazdy, przedni wał musi wirować. Zapewniają to sprzęgiełka piast w pozycji "lock". Jeżeli jeździsz ze sprzęgiełkami na "free", to do zapięcia 4x4 (dźwignią w kabinie) musisz zatrzymać auto. I jeżeli masz tego typu reduktor, to zastosowanie dyfra z dołączaną półosią jest trochę bez sensu, tzn. jeżeli będziesz miał do zwykłej jazdy wszystko rozpięte...
Źródło: tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?t=1731


Temat: [Scania, 3] Problem z obrotomierzem
...(oczywiscie od biedy mozna przymknac na to oko i zlozyc co sie ma tylko ilosci zebow na jednym i drugim musza byc prawidlowe - tak jak fabryka zaprojektowala). Na koniec nie wiem czy wiesz ale z reguly przekladnie glowne maja ilosci zebow na walku i talerzu tak dobrane ze nie maja wspolnego podzielnika np 11/49. Sprawdz u siebie czy sie to zgadza PS. Lepiej nie zabieraj sie za ta przekladnie bo uszkodzisz dyfer na amen. Do tego trzeba miec troche praktyki, bo to nie jest zwykla przekladnia walcowa, tylko katowa.
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=14055


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nvm.keep.pl