Mount Power przyspieszony zaplon Strona Główna przyburcie prognozowy praca w MC
 

Miłość i zdrada | Błąd

Temat: wybuch i prędkość wyrzuconej płytki (było na d iscovery)
...takiego silniczka, w ktorym fala dzwiekowa zogniskowana we wkleslym zwierciadle dalaby dostateczne cisnienie, aby mogla sie 'zapalic' detonacja. Natomiast najprostszy pomysl, w ktorym fala detonacyjna krazy sobie w kolko, wyprobowano ze skutkiem negatywnym: gasnie po paru obrotach :-( P.S. Obniza sprawnosc ? To czemu wspolczesne silniki miewaja spore wyprzedzenie ? Opoznienie tez obniza sprawnosc, a detonacji nie ma.. Hm, moge sie mylic... ale widze to tak: przyspieszony zaplon -wzrost cisnienia w cylindrze pod koniec suwu sprezenia -potem cisnienie i temperatura jeszcze rosnie z powodu sprezania -scianki cylindra tez sie grzeja troche nieobliczeniowo - po krotkim czasie robia sie warunki do detonacji. Przy za poznym zaplonie wiecej ciepla ucieka przez rure wydechowa i nic wiecej :-P pozdrowienia krzys
Źródło: topranking.pl/1827/wybuch,i,predkosc,wyrzuconej,plytki,bylo,na,d.php



Temat: O ile stopni trzeba przyspieszyć...
Na pewno jest gaźnikowy bo tyle umiem rozrużnić gaźnikowy od 1-owtyskowego. Chciałem sie tylko zapytać o ile przyśpieszyć zapłon bo przyśpieszyłem o jakieś 3 stopnie i autko bardzo ładnie chodzi ale dalej niewiem o ile ma być przyśpieszony zapłon na gazie.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,13270,47189398,47189398,O_ile_stopni_trzeba_przyspieszyc_.html


Temat: Gaz w samochodzie - same problemy!!
...już też!! Na benzynie gasnie, ciężko odpala, nierówno Witam Jeździłem 2 lata fiatem z gazem i nigdy nie miałem problemów. To że gaśnie to tylko i wyłącznie kwestia regulacji. Jeśli gaśnie na gazie musisz wyregulować mu wolne obroty na parowniku. Może też być ustawiona za mała dawka gazu. Regulacja jest na wężach które idą od parownika do gaźnika. Jest dynamiczny czy przymulony? Do gazu powinien być (przynajmniej w fiacie i polonezie) lekko przyspieszony zapłon. Instalacja na gaźnik nie może być założona na odpierdol. Na odpierdol może być tylko wyregulowany. Musisz go najpierw wyregulować na benzynie. Nie wiadomo czy mechanik nie grzebał przy gaźniku. Jeżeli na gazie miał złe obroty to mechanik może regulował to na gaźniku zamiast na parowniku, a wtedy wszystko spierdolił. Ustaw go żeby dobrze chodził na benzynie, a potem reguluj gaz. Spróbuj mu zwiększyć dawkę gazu,...
Źródło: topranking.pl/1624/gaz,w,samochodzie,same,problemy.php


Temat: Shell V-Power - zastosowanie
news:e617e5 | tudziez wyprzedzania, czy predkosci maksymalnej :) Więc trzeba będzie przeprowadzić próbę bo się wybieram w Polskę. Tak na marginesie, ile kosztuje mniej więcej litr V-Power? Żeby to było odczuwalne to powinieneś mieć przyspieszony zapłon pod lepsze paliwo i wtedy faktycznie powinno dać efekty. Twoje auto jest pewnie jednym z niewielu współczesnych gdzie da się to zrobić (teoretyzuję niech fachowcy od 700ki się wypowiedzą jak tam zapłon skonstruowali). Dziesiątki razy pisałem, że w Mazdzie MX-5 NA gdzie też da się zapłon przyspieszyć i gdzie fabryka ustawiała wyprzedzenie pod paliwo 91 oktanowe to jest najtańszy i najprostszy tuning tego auta.
Źródło: topranking.pl/1602/shell,v,power,zastosowanie.php


Temat: LPG - sekwencja i duuuze spalanie
...później wymiana wtryskiwaczy na mniejsze, ostatnio wymiana reduktora czy jak to się tam zwie i dalej nic... Poza tym spalaniem, nie ma żadnych problemów. Bo to macanie a nie robota. Trzeba sprawdzić skład mieszanki, pracę sondy itd. Silnik chodzi równo i ma moc. Wymieniłem sondy lambda, świece, kable, filtry. Bez sensu, trzeba poszukać przyczyny .... Może coś doradzicie? 1. Czy masz czujnik spalania stukowego w tym motorze ? Jeśli nie, to czy jest przyspieszony zapłon ? 2. Czy przełączając gaz/benzyna w czasie jazdy przy tym samym położeniu pedału gazu jest różnica w mocy, ciągnie lepiej na benzynie czy na gazie ? 3. Co pokazuje komputer benzynowy ? 4. Możesz odczytać dane korekty czasu wtrysków dla obu banków (krótko- i długoczasowa) z komputera benzynowego, przez OBD ? Na gazie i na benzynie, to najlepsze porównanie. 5. Jak masz ustawiony punkt przełączania benzyna-gaz ? Przy temp....
Źródło: topranking.pl/1622/lpg,sekwencja,i,duuuze,spalanie.php


Temat: Dlaczego gaz tanieje?
...gęstość LPG. Przy niższych teperaturach w litrze jest więcej "paliwa" (większa masa) i kupione przez hurtowników paliwo w przeliczeniu na litry zimą staje się tańsze przez co już w połowie zimy cena zaczyna spadać. Różnicę gęstości LPG najlepiej widać w spalaniu. Mój Lancer 1,5 spala latem 9-10 litrów, a zimą 8-9, i nie jest to związane z większym spalaniem benzyny, bo odpalam go na gazie - na bezynie ma problemy do 3tys RPM ( przyspieszony zapłon) i nie można nim normalnie jeździć. Pozdrawiam Romek
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,13270,20401059,20401059,Dlaczego_gaz_tanieje_.html


Temat: Kąt zapłonu a temperatura
...kompy to wykorzystują? Chyba jeśli mają pomiar temperatury powietrza w dolocie - ale to raczej jakieś sprzęty z doładowaniem pewnie mają. Raczej jeśli jest takie mądrzejsze sterowanie wyprzedzeniem zapłonu to przede wszystkim z wykorzystaniem czujników spalania stukowego. Jeśli się będziesz bawił to radziłbym na wszelki wypadek mieć wyczulone ucho jako czujnik spalania stukowego. U mnie można to ręcznie regulować. Mam o ok. 4 stopnie przyspieszony zapłon, leję 98 i jeszcze nie słyszałem spalania stukowego. W defaulcie wyprzedzenie jest ustawione pod 91 oktanowe paliwo więc jakiś tam zapas był. Jeśli tak, to zastanawiam się nad modyfikacją sygnału z czujnika temperatury, aby po włączeniu LPG podawał do kompa wartość nieco niższą (zainspirował mnie "tuning" zrobiny z rezystorka na benzynie, tyle że w tym wypadku byłby bez wpływu na skład mieszanki, a...
Źródło: topranking.pl/1610/kat,zaplonu,a,temperatura.php


Temat: Spalanie stukowe - problemik
Witam. Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania stukowego? Czy trefne paliwo może spowodować taki przebieg spalania mieszanki? Czy przyspieszony zapłon (ustawiany pod PB98) w połączeniu z trefnym paliwem może być powodem? Czy gigantyczne korki i ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się mogą przy 2 powyższych czynnikach zwiększyć możliwość wystąpienia takiego błędu? Pytam, bo wczoraj po podłączeniu interfejsu diagnostycznego wyskoczył w moim aucie taki błąd, diagnostykę zrobiłem ze względu na znaczne pogorszenie osiągów, szczególnie pod...
Źródło: topranking.pl/1604/spalanie,stukowe,problemik.php


Temat: wreszcie !!!
zapomnialem o najwazniejszym obnizylem zdiebko (3mm) glowice a konkretnie wpuscilem cylindry glebiej o 3 mm w blok :)) sprezanie 9,4 :))) No to się nie dziw, że Ci się grzeje. Temperatura pracy takiego silnika jest znacznie wyższa. Uważaj na stukowe spalanie. W silniku o podwyższonym stopniu sprężania, jak masz tylko nieco przyśpieszony zapłon dochodzi do stukowego spalania a to z kolei powoduje silny wzrost temperatury pracy. Optymalnie ustawiony zapłon to rezultat prób i błędów. Książki i różne manuale garbate na temat regulacji możesz wyrzucić (albo schować na lepsze czasy :-). W zwykłym silniku opóźniony zapłon powoduje grzanie a w wysoko sprężonym zbyt szybki powoduje jeszcze gorsze grzanie. Przerobiłem to u siebie... Teraz mam równo 9:1....
Źródło: topranking.pl/1592/wreszcie.php


Temat: chyba nie jade do Garbow czyli klopoty z silnikiem... HELP! (dlugie)
kkwwm wrote: Hej raz jeszcze! [ciach] Z twojego opisu wynika, ze glowna przyczyna jest grzanie sie. Jesli tak, to moze to byc np. najczestrzy powod, czyli szmata w wentylatorze. Nie mniej jednak, jak napisalas, ze mial kopa jak nigdy, moze to byc wskazoowka, ze zostal znacznie przyspieszony zaplon. A to tez jest przyczyna grzania sie silnika. Wiem, cos o tym bo cala droge z Kozmian experymentowalem sobie z zaplonem i obserwowalem temp. na czujniku. Reasumujac, zapodaj swoje namiary na priva, to postaram sie podjechac jutro okolo 18.30 i zajrzec co tam jest. Coodow nie obiecuje, ale jesli jest to jedna z tych 2 prozaicznych przyczyn, ktore opisalem powyzej, to da sie ja zwalczyc :)) pozdry harom ha@irc.pl ha@garbusy.org.pl...
Źródło: topranking.pl/1592/chyba,nie,jade,do,garbow,czyli,klopoty,z.php


Temat: kto z Was leje PB98 i dlaczego?
On Thu, 12 Dec 2002 15:39:28 +0100, medenes <medenes@R_E_M_O_V_E.go2.plwrote: Ja leje do Poldka rodzicow, bo tez wali niemilosiernie zaworami, a na 98 jedzie oniebo lepiej.  Jak Ci poldek dzwoni na 95, to znaczy że albo tankujesz  wyjątkowo podłą benzynę, albo, co bardziej prawdopodobne, masz   przyspieszony zapłon w stosunku do serii.  r.
Źródło: topranking.pl/1604/kto,z,was,leje,pb98,i,dlaczego.php


Temat: Strzaly w tlumik, co to jest ?
Chris dnia poniedziałek, 1 sierpnia 2005 11:29 napisal w wiadomosci <dckq2b$m9@nemesis.news.tpi.pl: Silnik gaznikowy, po odjeciu gaz w tlumiku detonuje niedopalona mieszanka. Efekt jest bardo fajny, jak w samochodach rajdowych no ale chyba nie jest to normalne. Moze mi ktos powiedziec dlaczego tak sie dzieje ? Przyspieszony zaplon + dosc uboga mieszana biegu jalowego + ewentualnie prawodlowe dzialanie zaworu hamowania silnikiem (jezeli gaznik jest wyposazony w takie ustrojstwo). Ja bym sie nie przejmowal jezeli sa to "przypaly" niezbyt glosne. Przy zasilaniu LPG potrafi wystepowac czesciej niz przy benzynie szczegolnie gdy uklad wydechowy jest dosc "luzny". Jezeli przypaly sa takie ze chce wydech urwac lub uciazliwe w inny sposob, to...
Źródło: topranking.pl/1604/strzaly,w,tlumik,co,to,jest.php


Temat: Spalanie stukowe - problemik
On Thu, 11 Sep 2008 10:23:41 +0200, ".Peeter" <peeter@nospam.onet.pl wrote: Witam. Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania stukowego? Ktoś wie. Czy trefne paliwo może spowodować taki przebieg spalania mieszanki? Może. Czy przyspieszony zapłon (ustawiany pod PB98) w połączeniu z trefnym paliwem może być powodem? Może. Czy gigantyczne korki i ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się mogą przy 2 powyższych czynnikach zwiększyć możliwość wystąpienia takiego błędu? Zgadza się.
Źródło: topranking.pl/1604/spalanie,stukowe,problemik.php


Temat: Diesel vs benzyna
...zaplon i stopniem sprezania. Dla nowych silnikow norma jest zaplon dla benzyny 98 i przy tej silnik pracuje optymalnie. Kiedy nalejesz 95 to czujnik spalania stukowego (mikrofon) opoznia zaplon co powoduje nieoptymalna prace silnika. Fabryczne silniki CNG (np: Opel Zafira czy Fiat Multipla) maja przystosowany zaplon i stopien sprezania do 130 oktan ktore posiada gaz ziemny. Cisnienie sprezania w takiej zafirze CNG  wynosi ok 16 - 17 bar  i jest odpowiednio przyspieszony zaplon - do 12 stopni. Przy LPG ta roznica w liczbie oktanowej (ok 105) jest mniejsza i wystarczy sam wariator zaplonu ktory przyspieszy zaplon zeby silnik pracowal lepiej na LPG.  Przy cieklym wtrysku i wariatorze zaplonu jest mozliwe uzyskanie nawet 10% wzrost mocy w porownaniu z benzyna. Do tego gdyby zastosowac ciensza uszczelke lub uszczelke + planowanie glowicy to mozna poprawic ten wynik o polowe. Jest taki gosc co startuje na 1/4 mili...
Źródło: topranking.pl/1609/36,diesel,vs,benzyna.php


Temat: Turbinka Kowalskiego
...na oscie - o bardzo malym oporze obrotu i duzej bezwladnosci (kiedys po zdjeciu gaznika na pr˘be zakrecilem ja palcem - krecilo sie jak wsciekle) Caly dowcip polega na tym, ze mieszanka ssana z gaznika wpada (po drodze) na turbine,daje jej naped i ogromne obroty, jednoczesnie zostajac "rozbita", zamieszana i zawirowana - przez co jest bardziej jednorodna i dokladniej sie spala w cylindrach. Dodatkowo w gazniku jest mniejsza dysza gl˘wna (110) oraz przyspieszony zaplon na 14stopni. Przy innych elementach sprawnych (czysty filtr powietrza,dobre swiece) daje to nastepujacy efekt: wynik z nalizatora spalin na przegladzie - 0,22%CO (norma dla kaszlaka wynosi do 2,5%CO, dla aut z katalizatorem do 0,5%CO)- diagnosta byl w szoku, myslal, ze mu sie sprzet skopal. Poza tym zero sadzy na wylocie wydechu oraz nagaru na swiecach. Zuzycie paliwa - maxymalne 6,5l/100km (gdy jezdzi zona po miescie, kr˘tkie trasy,...
Źródło: topranking.pl/1618/turbinka,kowalskiego.php


Temat: Modyfikacja inst. LPG
Użytkownik G. T. <cari@poczta.onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9udutk$pu@news.tpi.pl... Szukam osoby ktora probowala poprawic osiagi samochodu zasilanego gazem. Witam ponownie! Oto moje przerobki: 1)zmieniona srednica gardzieli palnika z fi 32mm na fi 44mm 2) przyspieszony zaplon ok.5~7* 3)zmiana cisnienia gazu w parowniku-przy duzej gardzieli silnikowi trudniej zassac gaz 4)odlaczylem ekonomizer-lepiej przyspiesza 5)zalozylem sportowy wklad filtrujacy powietrze+MULTIMAGI(nawet nie sprawdzalem czy obnizaja zuzycie ale chyba bardzo minimalnie) 6)dobre swiece - Briski Premium(54kkm i jeszcze chodza) Najwiekszy efekt wyczulem po zmianie mixera i wyprzedzeniu zaplonu.Im wieksza gardziel mixera tym...
Źródło: topranking.pl/1615/modyfikacja,inst,lpg.php


Temat: Samochody grupowiczow
...: i coz - najoszczedniejszy samochod swiata - srednio 4,6l ON na 100km.. : do tej pory (przejechane 70tys) zero problemow - zadnych napraw... : 2. 126p '85, do setki ... 50 (?) :-)), niby malolitrazowy ale spalania z AX : nie ma co prownywac...:-) za to ceny czesci do maluchow - fantastyczne ! :-) No nie wiem - w trasie z malucha 4.5/100 jest normalne.. O ile nie przekracza sie 80km/h (i to tez tylko latem ;-) Musi byc b. dobrze wyregulowany, najlepiej "lekko" przyspieszony zaplon i benzyna 98... ale wtedy to "pomyka" ;-) Normalnie (90-110) to jednak ok. 5.5/100 J.
Źródło: topranking.pl/1609/samochody,grupowiczow.php


Temat: Spalanie stukowe - problemik
.Peeter pisze: Witam. Wie ktoś może jakie są przyczyny, objawy i skutki spalania stukowego? Czy trefne paliwo może spowodować taki przebieg spalania mieszanki? Może - w ogólności paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej Czy przyspieszony zapłon (ustawiany pod PB98) w połączeniu z trefnym paliwem może być powodem? Może - zbyt szybki do danego paliwa. Czy gigantyczne korki i ciągłe ruszanie i zatrzymywanie się mogą przy 2 powyższych czynnikach zwiększyć możliwość wystąpienia takiego błędu? Tzn. samo ruszanie i zatrzymywanie tego nie spowodują, ale jeżeli efekt występuje tylko przy 1500 obrotach i raz na dziesięć sekund jazdy przy takich obrotach to...
Źródło: topranking.pl/1604/spalanie,stukowe,problemik.php


Temat: Problem z Moto po wymianie Tłoku i głowicy
posun tlok na gore ,w jego max wysokosci a potem zmiejsz przerwe na stykach...mozliwe tez,ze masz przyspieszony zaplon,..takze zmiejsz przerwe i opoznij mu troszeczke zaplon...musi odpalic! dnia 15 Mar 2009 19:03, w całości zmieniany 1 raz
Źródło: topranking.pl/907/problem,z,moto,po,wymianie,tloku,i,glowicy.php


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nvm.keep.pl